Verkeer dat moet stromen! Toch? Want stilstaan, dat is puur tijdverlies. Maar er zijn er ook die zeggen dat hoe meer doorstromingscapaciteit we creëren, des te meer verkeer we aantrekken en des te meer we in de file staan. Een vicieuze cirkel dus. Feit is dat mobiliteit met CO2 uitstoot, doden en zwaargewonden als gevolg niet langer kan, maar hoe lossen we dat dan op? Bovendien neemt mobiliteit een flinke hap uit ons maandelijks budget, en krijgen we daar maar bitter weinig mobiliteit voor in de plaats. Hoog tijd dus voor de 3de dimensie van mobiliteit! Maar brengt al die nieuwe technologie aan het einde van de rit wel zoden aan de dijk? Wat leert de BREVER-wet ons in dit kader, en waarom verplaatsen we ons eigenlijk? Moeten we de verplaatsing aan zich niet in vraag stellen, en is het wel ok dat onze publieke ruimte voor de overgrote meerderheid ingenomen wordt door koning auto? Lang leve het STOP-principe en de 15-minuten stad!
Erkenning:
Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijschoollesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 3 (6 uur).
• Het probleem, verkeer dat moet stromen!
• Zonder uitstoot onderweg
• Nul verkeersdoden, maar hoe dan?
• Gedeeld en multimodaal, is dat dan privé of openbaar?
• Van 2D naar 3D mobiliteit
• De BREVER-wet
• De invulling van de publieke ruimte
• Het STOP principe
• De 15-minuten stad
Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijschoollesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 3 (6 uur).
Zeer interessante opleiding die me veel inzicht heeft gegeven.
Zeer gedreven opleiding.
Alles ok.
TKM up to date.
Zeer boeiende en leerrijke uitéénzetting! Francis bracht dit schitterend over.
Wij contacteren je zodra er nieuwe sessies zijn.
Het is mogelijk om als bedrijf of organisatie deze opleiding incompany te organiseren.