Hoe omgaan met 'moeilijke' leerlingen? - (punt 2)

Hoe omgaan met 'moeilijke' leerlingen? - (punt 2)

Wat zijn ‘moeilijke’ leerlingen binnen onze sector? Hoe definieer je een ‘moeilijke’ leerling? Zijn dit personen die niet kunnen rijden of diegene niet ‘willen’ leren rijden? Hoe verplaats je jezelf als lesgever in de positie van de leerling en/of hoe beïnvloed je de leerling om zich ook aan te passen? Hoe bouw je deze leersituatie verder op? Hoe gebruik je als lesgever je zintuigen?

Erkenning:
Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijschoollesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 2 (7 uur).

Inhoud
  • Hoe gebruik je als lesgever jouw zintuigen?
  • Oefening werking van de zintuigen
  • Uitleg en oefening over de ontwikkelingsspiraal van leerlingen en jezelf
  • Ga eens in de schoenen van jouw leerling staan (oefening)
  • Oefening over relaties en afstand
  • Doelen leren bedenken en uitwerken in functie van de leerling
  • Leerstof toetsen in groep
Erkenning

Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijschoollesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 2 (7 uur). 

Wachtlijst

Wij contacteren je zodra er nieuwe sessies zijn.

Zet me op de wachtlijst

Incompany

Het is mogelijk om als bedrijf of organisatie deze opleiding incompany te organiseren.

Vraag een sessie aan
TOP